Ons avontuur

De wereld als speeltuin

WooooW Pizza!!! Maar dan niet uit de pizzaoven :-(

Shellharbour

Woensdag 6 februari (vervolg)

Nu de vakantieperiode er in Australië op zit, kunnen we weer meer op de bonne fooi rijden. Aangekomen in Shellharbour hebben we echter de een na laatste vrije kampeerplek op Shellharbour Beachside Holiday Park. We hadden 3 nachten in gedachten, maar ze hebben maximaal 2 nachten beschikbaar. Het seizoen van de ‘grey travellers’ schijnt te zijn begonnen en dat is op de camping ook wel terug te zien. 🙂 Overigens geen kwaad woord over ze, want het zijn over het algemeen hele vriendelijke, behulpzame en energieke mensen.

Gezien het kortere verblijf, gaan we er in de loop van de middag nog op uit om te kijken of we nog een goede surfplek voor Lars weten te vinden. Het strand achter de camping blijkt geen goede spot te zijn, dus volgen we de tip van medekampeerders op en gaan naar The Farm Beach. Middels een stevige trapwandeling dalen we vanaf de parkeerplaats af naar het strand. Een prachtige baai ligt er voor ons en de golven zien er behoorlijk uitdagend uit. Hier kan Lars zich absoluut in uitleven. Ook voor het bodyboarden zijn er heerlijke golven.

Eind van de middag keren we weer terug naar de camping en staat er een pie maaltijd op het menu. Als er een campingkeuken met ovenfaciliteit is, dan maken we er graag gebruik van. En diepvries pies met ‘beef and pepper’ al dan niet met ‘dark or gold beer’ smaken heerlijk met een koolsalade erbij. Daarbij is een makkelijke kookavond is ook wel een lekker. 🙂

Tijdens het eten begint het onverwachts hard te regenen. We kijken verschrikt op en Rich en ik rennen naar ons tentenkamp, want al onze tentjes staan nog open met onze multi-media aan de laders … Gezien de hoeveelheid regen en de enorm donkere lucht, trekken we er ook snel onze grijze en blauwe tarp zeilen overheen. De tentjes in Australië doen het goed in de zon, maar zijn verre geschikt voor de flinke regenbuien, die ze hier zo nu en dan hebben. Het is niet voor niets dat veel kampeerders een tarp over hun tenten heen zetten. Daarnaast zorgt het vaak ook voor wat fijne schaduwplekken. Gelukkig staat er geen wind, dus hoeven we het niet met haringen vast te zetten. Snel weer terug naar de campingkeuken voor het avondeten. 🙂

Nick en Inge maken gelijk van de gelegenheid gebruik om met een van ons te gaan slapen. Lekker knus zo’n nachtje met ze, want waar je ook heen draait, ze volgen je blindelings cq slapendevoort moeiteloos. 🙂

Donderdag 7 februari

Vandaag gaan we gelijk naar The Farm Beach. Dit keer rijden we iets door, zodat we het strand van de zijkant kunnen bereiken en de steile trap vermijden. Met een take away koffie installeren we ons op het strand. En duiken de kids met hun boards gelijk het water in. De nieuwe body boards zijn een succes en niet alleen voor de kids, ook Rich en ik maken er met plezier gebruik van.

Woha! Samen bodyboarden blijft leuk!

Rond vieren gaan we inkopen doen voor onze pizza avond. Op de camping hebben ze een heuse pizza oven en deze willen we uiteraard graag eens uitproberen. Rich en Lars leggen zich samen toe op het aanmaken van het vuur.

We zijn er klaar voor!

Hij staat aan! Yess!

Terwijl ze druk bezig zijn, komt een campingonderhoudsmedewerker langs en vraagt ons hoelaat we willen gaan eten. We kijken hem vragend aan en vervolgens lachend, wanneer hij aangeeft dat het vier uur in beslag neemt, voordat de oven goed op temperatuur is. Oké, dat wordt dan wel erg laat, voordat de pizza´s de oven in kunnen. Gelukkig staat er in de campingkeuken ook een standaard oven, waar de pizza´s ook prima in kunnen. Minder spectaculair, maar we zijn er wel heel blij mee. En zo gaan al snel de eerste twee zelfgemaakte pizza´s de oven in. De pizza´s zijn een succes, net als het zelf maken. Dit smaakt naar een vervolg. 🙂

Ach, de lol zit in het zelf pizza’s maken … 🙂

De kids maken graag een praatje met deze en genen. En zo krijgen de kids na het avondeten een stuk taart aangeboden van de jarige kampeerder, die Inge eerder vandaag heeft gesproken. Stelletje bofkonten, die kids van ons! 🙂 Lars bedankt ze lekkerbekkend en Nick en Inge voegen daar nog een Happy Birthday lied aan toe. De jarige oma van 85 vindt het allemaal prachtig! 🙂

Vrijdag 8 februari

We ruimen ons tentenkamp snel op, zodat we nog even naar het strand kunnen. Lars vindt het heerlijke surf golven bij The Farm Beach en het kan nog mooi een uurtje voordat hij zich om 11.30 uur bij de kapper moet melden. Net voordat we de camping verlaten, stelt Inge de elektrische bediening van het achterraam ongemerkt zodanig op de proef, dat hij het begeeft. Het relaxmatras dat tot het strand even bij de kids op de achterbank was gepropt, gaf zoveel druk op het raam dat de niet al te sterke bediening het begeeft. Lang leve duct-tape, waarmee we het raam op z’n plek kunnen houden en we dus gewoon de airco kunnen blijven gebruiken. Wel zo lekker tijdens een reisdag in Australië. 🙂

Lookout op The Farm Beach.

Vanaf het strand rijden we naar de kapper. Onderweg horen we boven ons ineens een harde klap. We zetten onze auto aan de kant van de weg en zien tot onze grote schrik het surfboard, de body boards etc verticaal op het dak staan. OEPS! Het blijkt dat er een ijzertje van onze dakdrager is afgebroken, waardoor het voorste deel door de luchtweerstand omhoog gedrukt is. Gelukkig heeft het laatste deel van de sjorband ervoor gezorgd dat niet alles van de auto is afgeklapt. Hier zijn we echt genadig weggekomen, want er reden auto’s achter ons …

Als we een kwartier later bijna voor de deur van de kapper staan, worden we door ze gebeld. Na onze excuses, stelt ze voor de afspraak naar een uur later te verzetten, aangezien de volgende klant zich bijna al meldt. Wij zijn blij met het aanbod, want Lars is echt hoognodig toe aan een knipbeurt en een (in onze ogen) goede kapper voor Lars zijn model vinden, valt niet mee.  We draaien ons programma om en gaan eerst picknicken in het park en melden ons daarna bij de kapper. Met een lekker opgefriste coupe van Lars vervolgen we een half uur later onze reis zuidwaarts.